Het onderwijzen is iets wat gewoon in mijn zit. Ik hou ervan om met mensen bezig te zijn en eventueel kennis te delen. Hierdoor leer je dagelijks van elkaar. Dit wekt natuurlijk ook veel nieuwsgierigheid op om meer te leren, meer kennis op te doen.
Kinderen leren heel graag, je moet alleen weten hoe je ze gaat prikkelen tot leren. Als onderwijzer heb ik de verantwoording om een kind te vormen en te begeleiden naar hun successen. Het resultaat van mijn studenten is het spiegelbeeld van mijn manier van onderwijzen, daar geloof ik sterk in. Hierdoor heb ik het vermogen om mijn eigen werk te reflecteren en te verbeteren voor een hogere succes.
Nu een jaar achter de rug is, waar ik kennis heb mogen opdoen in 6 modules, sta ik nu voor grotere uitdagingen om het geleerde toe te passen in de dagelijkse praktijk. Ik zit in de gelukkige omstandigheid waar ik naar VOJ-leerlingen ook VOS-studenten hebt waar ik het opgedane kennis gelijk kan overdragen aan mijn leerlingen en studenten. De opleiding sluit algeheel aan op mijn werk.
Van hieruit motiveer ik alle leerkrachten en opkomende leerkrachten, om ICT niet als vak maar als een didactische vaardigheid op te nemen bij elke les. Deze biedt de mogelijkheid dat de les boeiend wordt en ook gaat leven bij de leerlingen-studenten. Er zijn tal van handige ICT-tools beschikbaar, het vergt slechts een beetje moeite om die bij te benen en toe te passen in de les. Ook is het heel verstandig om de ontwikkelingen op het ICT gebied bij te benen omdat deze dynamisch is. De ontwikkelingen gaan zo razend snel dat dagelijks nieuwe ontwikkelingen op het ICT gebied op de markt komen.
My Year 1 Culminating Video
Geen opmerkingen:
Een reactie posten